چاپ روی حوله یکی از اصلی ترین روش ها و فرآیندها به منظور تبلیغات در زمینه های متفاوت می باشد. چاپ روی حوله در طرح، رنگ و قیمت های مختلف انجام می شود.

چاپ روی حوله یکی از انواع چاپ های روی پارچه محسوب گردیده و یک هنر ارزشمند به شمار می آید. پیشرفت های روز افزون و گسترده صنعت چاپ در سراسر جهان از جمله ایران توانسته است روز به روز متودها و ایده های چاپ در حیطه های مختلف از جمله پارچه را به فعالان در این زمینه عرضه نموده و بنیان گذار ایجاد طرح و خلاقیت های جدید در این صنعت باشد.

 

چاپ روی پارچه چیست؟

چاپ روی پارچه زیر شاخه ای از صنعت چاپ بوده و از کشور چین به ایران زمین راه یافته است. این هنر در ابتدا با ابزارهای دستی و رنگ های مختلف در سطح پارچه ها و حوله انجام می گرفت؛ اما امروزه پیشرفت تکنولوژی و این صنعت، منجر به اختراع دستگاه های پیشرفته و حتی دیجیتال امروزی در زمینه چاپ پارچه گردیده است که به راحتی قادر به چاپ هرگونه طرح، لگو، متن و یا تصویر در سطح پارچه های مختلف مانند حوله می باشند. چاپ روی حوله در انواع متنوع، ساده و پیشرفته انجام گرفته و طرفداران بسیار زیادی دارد.

چاپ حوله

چاپ حوله

چاپ حوله علاوه بر زیبایی و ظاهر بسیار جذابی که در حوله ایجاد می نماید، در تبلیغات نیز کاربرد بسیار زیادی داشته و می توان با استفاده از این متد، طرح، لگو، متن، تصویر، آدرس و یا سایت ارگان مورد نظر را به عنوان تبلیغات در سطح حوله های مختلف، در طرح، اندازه و رنگ های متفاوت ثبت نموده و در اختیار کاربران قرار داد. چاپ روی حوله با توجه به نوع چاپ، طرح مورد نظر و رنگ های انتخاب شده، هزینه متفاوتی داشته و با کیفیت های متفاوتی بسته به نوع دستگاه و مهارت طراح انجام می گیرد. کیفیت چاپ روی حوله و تصاویر درج شده در سطح آن، بسیار مهم بوده و در حفظ لطافت، نرمی و کیفیت حوله تاثیر به سزایی خواهد داشت. چاپ های بی کیفیت و ارزان قیمت، به دلیل استفاده از رنگ های نامرغوب، به کیفیت حوله لطمه زده و منجر به پخش رنگ، خرد شدگی تصویر چاپ شده و احساس زبری در حوله خواهند شد.

همچنین ببینید: حوله تبلیغاتی

کارگاه تولیدی حوله

بسیاری از چاپ ها و درج تصاویر و طرح ها در سطح حوله، در داخل کارخانه و کارگاه های تولید کننده حوله بوسیله دستگاه های ساده و پیشرفته انجام گرفته و به بازار عرضه می گردد؛ در موارد غیر، شرکت و یا شخص متقاضی به منظور تبلیغات، حوله ها را به مراکز چاپ پارچه برده و طرح مورد نظر را در سطح حوله چاپ خواهد نمود. توصیه می شود چاپ روی حوله را در مراکز مطمئن و شناخته شده، با رنگ های با کیفیت و مرغوب انجام داده و از رنگ های ارزان قیمت، بی کیفیت و آلرژی زا اجتناب نمایید.