حوله تن پوش خوب چیست؟
حوله تن پوش خوب، یکی از احتیاجات مهم بهداشتی زندگی روزمره هستند. یکی از حوله های پرکاربرد و پرطرفدار، حوله های تن پوش خوبی هستند که افراد بعد از حمام یا شنا از آن ها برای خشک کردن بدن خود از آن استفاده می کنند. حوله تن پوش خوب با توجه به نیاز بازار در اندازه،رنگ و طرح های مختلف تولید میشودحوله های تن پوش و پالتویی در استخر،سالن ماساز،سونا و … نیز کاربرد دارند.
.همان طور که می دانید باید هنگام خرید حوله تن پوش خوب بسیار دقت نمود و اندازه، جنس و رنگ آن ها را با توجه به نیاز و سلیقه انتخاب نمود. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با مشخصات حوله تن پوش خوب آشنا کنیم.

حوله های تن پوش جنس های متفاوتی دارند و از الیاف مختلفی از جمله پنبه، میکرو فیبر، پشم، پلی استر و بامبو بافته می شوند که هر کدام تاثیر زیادی در لطافت،دوام ،جذب آب و رطوبت حوله دارد.اگر شما به دنبال یک حوله تن پوش خوب و لطیف با قدرت آبگیری زیاد هستید به سراغ حوله های 100 درصد پنبه بروید. البته گفتن این نکته نیز ضروری است که اگر از جمله افرادی هستید که پوست حساسی دارید بهتر است از حوله های بامبو استفاده کنید.

نکته بعدی در انتخاب حوله با کیفیت،دقت به وزن آن است.حوله های سنگین تر نسبت به حوله های سبک تر گران تر هستند چون از الیاف بیشتری در تهیه آن استفاده شده است. در هنگام خرید حوله از انتخاب حوله های خیلی سبک خودداری کنید، چون این حوله ها آبگیری خوبی ندارند.

سرویس حوله آراد

سایز بندی حوله تن پوش

حوله تن پوش یکی از انواع حوله های کاربردی در هر خانه ای است. در هنگام خرید این حوله ها بهتر است، به سراغ انواع بافته شده با الیاف 100 درصد پنبه بروید و حوله های خیلی ظریف و سبک را نیز انتخاب نکنید. از دیگر نکات مهم خرید حوله های تن پوش، انتخاب سایز مناسب آن هاست و باید بدانید حوله ای که انتخاب کرده اید سایز و اندازه شما هست یا خیر…
دو معیار اساسی برای انتخاب سایز وجود دارید:1_ اندازه گیری بر اساس سرشانه:
سایزبندی حوله تن پوش بر اساس اندازه سرشانه انجام می شود پس کافی است که سرشانه خود را اندازه بگیرید و سایز مناسب خود را با توجه به جدول زیر انتخاب کنید.

2_اندازه گیری براسای قد:
سایزبندی حوله تن پوش براساس قد،به این صورت است که از سرشانه اندازه گیری میشود.

از جدول زیر برای انتخاب درست سایز حوله تنپوش میتوانید استفاده کنید.

 

جدول سایز بندی حوله تن پوش

سایز حولهاندازه سرشانهقد حوله از سرشانه
Small36 تا 42 سانتی متر105
Medium44 تا 48 سانتی متر115
Large50 تا 54 سانتی متر125

حوله عروس و داماد جدید

از جمله نکات دیگری که باید در هنگام خرید حوله به آن دقت کنید، این است که حتما حوله از قبل شسته شده بخرید، تا از عدم رنگ دهی و آبرفت آن مطمئن شوید.

اسم دیگر حوله تن پوش

حوله تن پوش نام های مختلفی در فارسی دارد که در واقع ترجمه واژه انگلیسی robe bath towel است. از جمله نام های که در فارسی برای حوله تن پوش استفاده می شود، می توان به حوله پالتویی، حوله لباسی و حوله پوشیدنی اشاره نمود.

همان طور که در این مطلب خواندید، انتخاب حوله تن پوش با کیفیت و مرغوب کار سختی نیست و با رعایت اصول گفته شده می توانید یک انتخاب خوب داشته باشید. اما به این نکته توجه کنید که اگر شما بهترین حوله تن پوش را بخرید و از آن درست مراقبت نکنید، حوله شما زود کهنه و غیر قابل استفاده می شود. پس برای نگه داری بهتر حوله، آن را با لباس های زیپ دار و دکمه دار داخل ماشین لباسشویی نشویید. سعی کنید حوله را در دمای 50 تا 60 درجه و برای مدت حداکثر 50 دقیقه بشویید تا کیفیت حوله حفظ شود و برای خشک کردن حوله از فضای باز استفاده کنید که جریان هوا باعث خشک شدن و نور آفاتاب باعث از بین رفتن میکروب ها شود.چون رطوبت جای مناسبی برای رشد میکروب و قارچ میباشد.