حوله بامبو حوله ای است که برای تولید آن از الیاف طبیعی بامبو استفاده شده است. الیاف بامبو علاوه بر قابلیت تجزیه پذیری در محیط زیست با خاصیت آنتی باکتریالی که این گیاه دارد حساسیت های ناشی از مواد آنتی باکتریال شیمیایی را بر پوست ایجاد نمی کند. این حوله های بامبو در رنگ ها و طرح های متنوعی تولید می شوند و می توانند هر نوع سلیقه ای را پوشش دهند. اما آیا میدانید به طور جزئی حوله بامبو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

حوله بامبو با داشتن مزایایی همچون قابلیت جذب بالا، جذب بسیار سریع رطوبت بدن، قابلیت تنفس پذیری، دوام و ماندگاری بالا نرم و سبک بودن و خاصیت آنتی باکتریالی که دارد می تواند همه ی فاکتور های لازم در خرید یک حوله مناسب را فراهم سازد. همچنین به دلیل داشتن الیاف سلولزی به راحتی توسط محیط زیست تجزیه می شود و از این جهت ضرری برای محیط زیست پیرامون ما ایجاد نخواهد کرد. این ویژگی حوله بامبو موجب شده ک در تولید حوله تن پوش نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وقتی اسم حوله بامبو را می شنویم، تصور رایج اغلب افراد از بامبو همان تصوری از یک گیاه آپارتمانی و دکوری است اما باید بدانیم که بامبو علاوه بر استفاده زینتی در تولید لباس هایی کاربرد دارد که از الیاف بامبو ساخته می شوند. نمونه بارز این لباس ها حوله بامبو است که با بهره گیری از بامبو با دوام تر و کارامدتر از سایر حوله ها در دسترس افراد قرار می گیرد.

حوله بامبو

حوله بامبو

حوله های بامبو نازک و سبک هستند و برای افرادی که حساسیت پوستی دارند گزینه ی مناسبی به شمار می آیند. حوله بامبو می تواند از سایرحوله های مشابه همچون حوله های ابریشمی و پنبه ای سبک تر باشند. با داشتن قابلیت هایی همچون جذب 4-3 برابرنسبت به قابلیت جذب پنبه، جذب بسیارسریع رطوبت بدن، دوام و ماندگاری بسیار بالا و قابلیت تنفس پذیری بدن همه ی فاکتورهای لازم در خرید یک حوله را برای شما فراهم می سازد.

از دیگر برتری های حوله بامبو می توان به امکان تبادل هوا و تنفس پوست اشاره کرد که در نتیجه باعث خنک شدن پوست می شود. زیرا این الیاف دارای شکاف های بسیار ریزی هستند که موجب جذب رطوبت بسیار بالا و تهویه می شوند. در نتیجه این قابلیت را دارند که عرق بدن را جذب نموده و به سرعت آن را تبخیر کنند.

خرید حوله بامبوخرید حوله بامبو

حوله ها همواره به عنوان یکی از ضروری ترین کالاها در بهداشت فردی هر کدام از افراد نقش پررنگی دارند. اگر حوله های متفاوتی را امتحان کرده اید و پس از مدتی استفاده از ان ها شاهد خشکی و رنگ برگشتگی ان ها شده اید حوله های بامبو را انتخاب کنید.

حوله های بامبو مقاومت بالایی دارند و درجه ثبات رنگ ان ها در برابر شستشو از قابلیت خوبی برخوردار است. در نتیجه مقاومت ماندگاری این محصولات باعث می شود فرد از تعویض زود به هنگام آن ها بی نیاز شود.

می توانیم بگوئیم حوله بامبو تاحدودی گران قیمیت است اما می توان اطمینان حاصل کرد که در قبال پرداخت هزینه می توان کارامدی و کیفیت مطلوب را خریدداری کرد و با کمی مراقبت عمر مفید این محصول را افزایش داد و فرد را از خرید زود به زود حوله بی نیاز ساخت.

پارچه حوله بامبوپارچه بامبو

امروزه از پارچه های بامبو برای مصارف متنوع و زیادی استفاده می شود. شاید با شنیدن نام این نوع از پارچه ها تصور کنیم پارچه هایی زبر و خشن وخشک به نظر می رسند اما باید گفت پارچه های بامبو از نرمی و لطافت قابل توجه ای برخوردار است و به همان اندازه سبک و دوام بالایی دارند. نکته جالبی که باید درباره ی این نوع از پارچه ها بدانید این است که همانند عایق عمل می کنند. یعنی می توان از این نوع پارچه هم به عنوان لباس تابستانی و هم در فصل زمستان به عنوان لباس زمستانی استفاده کرد و به عنوان لباس عایق با هردو فصل سازگار است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که پارچه های بامبو محافظ اشعه ی UV است. این خصوصیت باعث می شود که به اهمیت این پارچه ها در فصل تابستان بیشتر پی ببریم. همچنین با خاصیت آنتی باکتریالی که دارند در جلوگیری از بیماری های شایع پوستی همچون قارچ های پوستی که بر اثر باکتری ها و قارچ ها بر سطح پوست ایجاد می شوند موثرمی باشند. این نوع پارچه می تواند مناسب ترین گزینه در انتخاب لباس برای هر فردی باشد. در تولید لباس های ورزشی با توجه به قابلیت جذب فوق العاده ای که دارند از این نوع پارچه ها استفاده می شود.

این پارچه ها سبب حساسیت زایی نمی شوند. پس افرادی که به دیگرالیاف های طبیعی یا مصنوعی مانند پشم، کتان، پنبه، کنف و …حساسیت نشان می دهند می توانند با اطمینان از این نوع پارچه ها استفاده کنند. در نتیجه به دلیل ضدحساسیت بودن می تواند گزینه ی مناسبی برای تولید لباس نوزاد، کودک و خردسال باشد.
اگر از لحاظ زیبایی شناختی به این مسئله نگاه کنیم این پارچه ها به سرعت رنگ های ارگانیک را جذب می کنند. ظاهر براق دارند و در برابر لکه ها مقاوم اند و همچنین چروک نمی شوند و نیاز چندانی به اتو کردن ندارند. این قابلیت را دارند که به راحتی در ماشین لباس شویی شسته شوند. حتی با چندین بار شستشوی مداوم خاصیت آنتی باکتریال خود را از دست نمی دهند و این خاصیت موجب می شود که از رشد باکتری ها و ایجاد بوی ناخوشایند بر لباس ها جلوگیری شود.

مقایسه حوله بامبو و کتانی

علاوه بر اینکه از اهمیت این پارچه ها برای پوشک های پارچه ای سخن گفتیم می توانیم به مزایای این پارچه ها در تولید تشک نیز اشاره کنیم. در تولید تشک ها به دلیل کنترل دمای عالی که از خصوصیات این پارچه ها به شمار می آید می توان از این نوع پارچه بهره گرفت. با استفاده از پارچه های بامبو دیگر شاهد سرد شدن و گرم شدن ناگهانی جای خواب نخواهیم بود. پس اگر در انتخاب تشک خود به این نکته توجه داشته باشید که از منسوجات بامبو در تولید آن استفاده شده باشد می توانید به کیفیت خواب خود کمک کرده باشید.

الیاف بامبو زبر و خشن و پرزدار نیستند در نتیجه مانع از اذیت شدن پوست در هنگام خواب می شوند. پس به دلیل داشتن همچنین مزایایی در تولید تشک های ضد حساسیت از آن ها بهره می برند. به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی و حساسیت زا در فرایند تولید این پارچه ها به هیچ وجه موجب ایجاد حساسیت نمی شود. در فرایند نرم کردن این الیاف از آنزیم های شیمیایی استفاده نمی شود.

در این فرایند سعی می شود که با جایگزین کردن آنزیم های طبیعی تا حدالامکان از آنزیم های شیمیایی استفاده نشود و ماهیت طبیعی بودن و ارگانیک بودن آن حفظ شود. باگسترش استفاده از منسوجات بامبو در حوزه های مختلف اهمیت داشتن این نوع محصولات ارگانیگ بر زندگی انسان مشخص می شود.

علاوه بر همه ی آنچه که گفته شد این الیاف ها به دلیل ماهیت سلولزی که دارند می توانند در محیط زیست به راحتی تجزیه شوند و از این جهت کاملا زیست تخریب پذیر بوده و حتی زمانی که برای ما کهنه و منسوخ به حساب می آیند می توانند در محیط زیست تجزیه شده و ضرری را بر محیط زیست وارد نمی سازند.

پس می توانیم از کیفیت و مزایای این نوع پارچه ها برای خود و کسانی که به سلامتی و زیبایی آن ها اهمیت می دهیم بهره گرفته و حتی در کمک به محیط زیست اطراف مان نیز سهیم باشیم.